FAQ

FAQ Få svar på dine spørgsmål

Der kan ofte være mange spørgsmål, når du skal til at på sommerferie. Dem er vi selvfølgelig klar til at svare på her hos Active Alps. For at du let kan få svar på dit spørgsmål, har vi her samlet svar på de oftest stillede spørgsmål.

Hvordan tilmelder jeg mig Active Alps’ nyhedsbrev?

Kom med i action-inderkredsen med Active Alps’ nyhedsbrev.Vi kan godt forstå, du gerne vil være en del af vores nyhedsbrev. For når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, bliver du en del af action-inderkredsen, og modtager de gode tilbud allerførst. Du kan tilmelde dig her.

Hvor finder jeg Active Alps’ rejsebetingelser?

I dit rejsebevis finder du rejsebetingelserne, men også på vores hjemmeside. Når du bestiller en sommerferie hos Active Alps, er der naturligvis nogle rejsebetingelser. For at få en god sommerferie, er det en god idé at læse vores betingelser inden. Du modtager dem naturligvis sammen med dit rejsebevis, men du kan også læse dem her.

Hvad er historien bag Active Alps?

Active Alps er et forholdsvist nyt rejsebureau, men vi er bestemt ikke nye i Alperne. Vi kan med stolthed kalde os for action- og alpeeksperter. Vi er nemlig en del Skinetworks, som er nordens største skirejsekoncern. Gennem de seneste 30 år har vi sendt tusindvis af skandinavere af afsted mod Alperne. Vores mission er at designe og levere helt unikke aktive oplevelser i legendariske alpelandskaber til alle jer outdoor-entusiaster, der ønsker at opleve fantastisk natur, kultur og gastronomi i det bedste selskab. Læs hele vores historie her.

Hvad er Active Alps’ privatlivspolitik?

Vi passer godt på alle data og oplysninger. Active Alps’ privatlivspolitik er fastlagt for at sikre vores kunder, leverandører og samarbejdspartnere. Vi indsamler og behandler personoplysninger med henblik på at opfylde de formål, der er beskrevet i privatlivspolitikken. Active Alps er derfor også dataansvarlig i forhold til behandlingen af personoplysningerne til disse formål. Du kan læse hele Active Alps’ privatlivspolitik her.

Er Active Alps medlem af rejsegarantifonden?

Ja, selvfølgelig er vi det! Rejsegarantifonden hjælper rejsekunder og garanterer erstatning i tilfælde af et rejsebureaus eventuelle konkurs. Active Alps er naturligvis medlem af rejsegarantifonden og vores medlemsnummer er 1712. Læs mere her.

Kan jeg købe et gavekort til Active Alps?

En aktiv ferie i gave er, hvis du spørger os, den bedste gave. Hvis du gerne vil give et gavekort til en aktiv ferie hos Active Alps, kan du udfylde formularen her. Derefter kontakter vi dig vedrørende betaling og sender et flot gavekort, klar til at give til den du har kær.

Hvad gør jeg, hvis jeg er syg og ikke kan tage på ferie?

Hos Active Alps råder vi til at bestille en afbestillingsforsikring, der skal bestilles, inden depositum betales for ferien. Med en afbestillingsforsikring er du nemlig, i tilfælde af sygdom, dækket. Der er dog regler og frister, der skal overholdes. Læs om dem her.

Hvornår modtager jeg forsikringspolicen?

Du modtager den få dage inden afrejse, og den er først gældende fra rejsedatoen. Du kan læse mere om en forsikring hos Active Alps her. Du kan altid bestille en rejseforsikring - også efter du har bestilt sommerferien. Ring til os på (+45) 77 34 49 65, så hjælper vi med at få styr på forsikringen til årets aktive ferie.

Kan jeg afbestille min sommerrejse?

Selv en velplanlagt sommerferie kan tage en uventet eller uheldig drejning. Derfor råder vi til at bestille en afbestillingsforsikring, der skal bestilles, inden depositum betales for ferien. Med en afbestillingsforsikring har du en udvidet dækning. Der er dog regler og frister, der skal overholdes. Se reglerne og fristerne her.

Kan jeg flytte min ferie til en anden uge?

Ja, det er muligt, hvis der er plads. Hvis du ønsker at rejse i en anden uge end først booket, er dette muligt at ændre, hvis der er plads. Dette kan medføre et eventuelt gebyr, hvis det er dyrere i den nye uge. Ring til os på telefon (+45) 77 34 49 65, så kan vi hjælpe dig med at se på mulighederne.

Kan jeg sælge min sommerferie til en anden?

Ja, det kan du godt. Du skal selv klare det økonomiske mellem dig og køber. Derefter skal du ringe ind til os på telefon (+45) 77 34 49 65 for at få ændret navnet/navnene.

Hvornår skal ferien betales?

Betalingen sker i flere etaper. Hvis du booker sommerferien på vores hjemmeside, skal depositummet betales med det samme. Hvis du derimod bestiller gennem vores dygtige travel adviser, skal depositummet betales senest tre dage efter bestillingen. Det resterende beløb for ferien skal betales 60 dage inden afrejsedatoen. Hvis du bestiller last-minute, skal det fulde beløb betales med det samme. Du kan læse om rejsebetingelserne her.

Hvordan betaler jeg min sommerferie?

Du kan vælge at betale med kort eller Mobilepay. Hos Active Alps modtager vi betaling online med Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay.

Skal jeg selv have håndklæder og sengetøj med?

Nej, det behøver du ikke. På hotellerne er der altid håndklæder og sengetøj.

Hvor finder jeg en kørselsvejledning til min aktive ferie?

Hvordan er det lige, at du kommer frem? Det kan vi hjælpe dig med! Vi har samlet kørselsvejledninger, så det er nemt at finde vej. Vi har nemlig fundet en kørselsvejledningen til din specifikke destination. Du finder alle vores kørselsvejledninger her.

Hvad gør jeg, når jeg er ankommet til destinationen?

En time før du ankommer, skal du ringe til dine guider. Så vil de stå klar til at tage imod dig og give dig nøglerne til dit hotel. Guidernes telefonnummer får du oplyst i en e-mail kort inden afrejse.

Hvornår kan jeg komme ind på værelset?

Værelset er normalt disponibelt fra klokken 17:00 på ankomstdagen. Du kan være heldig, at det er disponibelt før, men det er ikke noget, vi kan garantere. Vi lover dog, at der er et sted, du kan opbevare din bagage, hvis du gerne vil ud at se dig om i byen eller prøve nogle af aktiviteterne.

Hvad tid skal jeg være ude af værelset på afrejsedagen?

Du skal senest have forladt værelset klokken 10:00. Øv! Sommerferien kommer jo til sin ende, og det betyder også, at værelset skal rengøres og gøres klar til et nyt hold aktive outdoor-entusiaster. Du skal derfor have forladt dit værelse senest klokken 10:00 på afrejsedagen. Du kan naturligvis opbevare dit bagage på et, af guiderne, anvist sted, så du kan komme ud og opleve Alperne en sidste dag, hvis du ønsker dette.

Kan jeg få glutenfri og/eller vegetarisk mad på hotellerne?

Som regel kan det lade sig gøre, men ring til os for at høre nærmere. På de fleste af vores hoteller i Frankrig og Østrig er det muligt at få glutenfri og/eller vegetarisk mad. Ring til os på telefon (+45) 77 34 49 65 inden afrejse og hør nærmere. Kan det lade sig gøre, skal du underskrive en fuldmagt om, at vi videregiver denne information til vores hoteller i Alperne.

Er der internet/Wi-Fi, der hvor jeg skal bo?

Generelt, ja. De fleste af vores ophold i Alperne har internet – enten gratis eller mod betaling. Du kan se, om der er mulighed for internet, og om der er dækning på hele hotellet eller kun i et særligt område, der hvor du bor, i hotelbeskrivelsen her på hjemmesiden.

Hvor hurtigt er internettet i Alperne?

Der kan være klumper i forsyningen i Alpernes bjerge. I Danmark er vi vant til at have internetforbindelse konstant, men lad os være ærlige. Forbindelserne og infrastrukturen i bjergene er lidt noget andet end i Danmark! Der er internet mange steder, men hastigheden er bare ikke den samme. Det kan der dog også være visse fordele ved!

Må jeg tage mit kæledyr med til Alperne?

Ja, nogle steder kan det godt lade sig gøre. Flere steder i Alperne må du gerne have din hund med på ferie - men ikke alle. Hvis du er i tvivl, så ring til os på (+45) 77 34 49 65, så hjælper vi gerne med at undersøge, om man må have kæledyr med lige præcis der, hvor du skal hen.

Jeg har forslag til Active Alps’ hjemmeside, hvor skal jeg sende det hen?

Vi tager meget gerne mod forslag til en bedre oplevelse på hjemmesiden. Det er dig, der bruger hjemmesiden - så lad os endelig vide, hvis der er noget vi kan gøre bedre eller anderledes. Send dit forslag til os på info@activealps.dk.

Jeg har glemt noget i Alperne, hvordan får jeg fat i det?

Vi hjælper gerne med at få dine ting hjem. Har du glemt eller mistet noget på din sommerferie? Så skal du kontakte vores personale på destinationen, så vil de - på din regning - sørge for, at det bliver sendt hjem til dig så hurtigt som muligt. Du kan også altid kontakte os på info@activealps.dk, hvis vi kan hjælpe.

Hvordan klager jeg?

Hvis du ikke får, hvad du forventer, kan du kontakte os. Har din aktive ferie ikke levet helt op til dine forventninger? Så er vi naturligvis kede af det. Men hvis situationen skulle opstå, er det vigtigt, at du kontakter vores personale på destinationen med det samme, så de kan hjælpe dig. Der er ingen grund til at få spoleret sommerferien over fejl eller mangler, der kunne have været løst på destinationen. Venter du med at reklamere, til du kommer hjem fra ferien, har vi ingen mulighed for at udbedre situationen. Du skal dog altid være velkommen til at kontakte os efter din rejse, hvis du ikke synes, at behandlingen på rejsemålet har været tilfredsstillende. 

Jeg blev syg eller kom til skade under ferien, hvad gør jeg?

Er du blevet syg eller kommet til skade under ferien? Så skal du kontakte dit eget forsikringsselskab. Købte du en rejseforsikring sammen med din aktive ferie hos os, så skal du udfylde en skadeanmeldelse her.

Jeg har ros til Active Alps, hvordan sender jeg det til jer?

Vi elsker ros, for det betyder, at vores gæster er glade. Vi bliver altid glade, når vores gæster har haft en god ferie eller oplevelse med os. Så hvis du har ros til os, så send os endelig en mail på info@activealps.dk!

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Hvis det skulle ske, at du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du altid skrive til os på info@activealps.dk eller ring ind på (+45) 77 34 49 65.